shadow

Αξιολόγηση

Αξιολόγηση

Το Ι.Σ.Α.Σ. παρέχει σε όλα τα παιδιά, πριν την έναρξη της θεραπευτικής παρέμβασης, μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση της  αναπτυξιακής τους πορείας, εντοπίζοντας έτσι ιδιαίτερες ικανότητες και ιδιαίτερες δυσκολίες ή δυσλειτουργίες.

Η αξιολόγηση βασίζεται στα δεδομένα από το ιστορικό του παιδιού, την άμεση παρατήρηση του παιδιού και την επίδοσή του σε σταθμισμένες και άλλες κλίμακες.

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται για να μας δώσει την αναπτυξιακή εικόνα του παιδιού (τις ικανότητες και τις αδυναμίες του), και πάνω σε αυτή βασίζεται η στοχοθεσία και ο σχεδιασμός του εξατομικευμένου προγράμματος του κάθε παιδιού.

Λήψη Ιστορικού:

Η αξιολόγηση κάθε παιδιού ξεκινά με τη λήψη ιστορικού, όπως αυτή προκύπτει από περιγραφές και των δύο γονέων. Η λήψη ιστορικού γίνεται προκειμένου να καταγραφούν: η πορεία του παιδιού κατά τα στάδια της ανάπτυξής του, σημαντικά στοιχεία του οικογενειακού του περιβάλλοντος, καθώς  και ιδιαίτερα γεγονότα που μπορεί να το έχουν επηρεάσει στην πορεία του χρόνου.

Το ιστορικό παρέχεται κατά κύριο λόγο από τους γονείς, εφόσον είναι αυτοί που έχουν μια σφαιρική εικόνα των ικανοτήτων και της συμπεριφοράς του παιδιού αλλά και της αναπτυξιακής του πορείας γενικότερα.

Εκτός από τους γονείς, σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να ζητηθούν συμπληρωματικές πληροφορίες από συγγενείς, από προηγούμενους θεραπευτές ή παιδαγωγούς, ή και θεράποντες ιατρούς που παρακολουθούν το παιδί.

Η καταγραφή όλων αυτών των πληροφοριών είναι πολύ σημαντική για να υπάρξει μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης και των αναγκών της οικογένειας και του παιδιού. Επίσης, οι συμπεριφορές εκείνες του παιδιού, που πλήττουν σοβαρά την ισορροπία της οικογένειας, τίθενται συνήθως σε προτεραιότητα κατά το σχεδιασμό του θεραπευτικού του προγράμματος.

Άμεση Παρατήρηση:

Τη λήψη ιστορικού για το κάθε παιδί ακολουθεί, συνήθως, εξέταση και άμεση παρατήρηση του παιδιού, ώστε ο εξεταστής να διαμορφώσει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των ψυχοπαιδαγωγικών ικανοτήτων και αναγκών του παιδιού, βάσει της οποίας θα επιλέξει τις σταθμισμένες κλίμακες που θα χρησιμοποιήσει για να αξιολογήσει το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού, τα βασικά του ελλείμματα και  δεξιότητες, τη σχολική του επίδοση και τις ανάγκες του σε ψυχολογικό και κοινωνικό επίπεδο.

Τεστ Αξιολόγησης:

Για την ολοκλήρωση της διαδικασία της αξιολόγησης των ικανοτήτων του παιδιού, η διαγνωστική ομάδα αξιοποιεί σταρθμισμένες και άλλες κλίμακες αξιολόγησης. Πρόκειται για κλίμακες μέτρησης ικανοτήτων που περιγράφονται διεθνώς με τον όρο «τεστ». Μερικά από τα τεστ που χρησιμοποιούνται στο Ινστιτούτο κατά τη διαδικασία αξιολόγησης είναι: τεστ νοημοσύνης (WISC III), τεστ ψυχοκινητικών ικανοτήτων (Alpern Developmental Scale), γλωσσικών ικανοτήτων (PPVT), κλίμακες προσαρμοστικής συμπεριφοράς (Vineland Scales of Adaptive Behaniour)  για την διάγνωση των ΔΑΔ  ADOS και  CARS, καθώς και πλήθος κλιμάκων αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών.