Συνεργάτες

Aγγελική Γενά

agena@ppp.uoa.gr

Καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε Ψυχολογία και Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στο ίδιο πανεπιστήμιο πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία, ενώ οι διδακτορικές της σπουδές ήταν στην πειραματική αναπτυξιακή ψυχολογία, με εξειδίκευση στις αναπτυξιακές διαταραχές. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή και εξειδικεύτηκε στον αυτισμό στο ερευνητικό Ινστιτούτο Ανάπτυξης του Παιδιού στο Princeton των ΗΠΑ (Princeton ChildDevelopment Institute), ενώ διετέλεσε επιστημονική διευθύντρια του Alpine Learning Group (θεραπευτικός και ερευνητικός φορέας για παιδιά με ΔΑΦ) στη Νέα Υερσέη – Ινστιτούτα τα οποία παρέχουν θεραπεία και στήριξη σε παιδιά με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους, αξιοποιώντας πρωτοποριακές παιδαγωγικές και θεραπευτικές παρεμβάσεις. Δίδαξε, επίσης, στο Queens College του Πανεπιστημίου της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στην Ελλάδα δίδαξε αρχικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ από το 1998 διδάσκει στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έχει εκλεγεί στη βαθμίδα του καθηγητή. Έχει διευθύντρια του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος (Φ.Π.Ψ.) και υπεύθυνη της κατεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΘΕ.Π.Α.Ε. Το συγγραφικό της έργο εστιάζεται στον τομέα της Βασικής και Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, καθώς και σε θεραπευτικές παρεμβάσεις που αφορούν στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και κυρίως στα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και τις οικογένειές τους. Διετέλεσε, για 11 χρόνια, γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας της συμπεριφοράς και είναι συνεργάτης του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και είναι μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και των Παιδικών Χωριών SOS. Επιπλέον, υπήρξε ιδρύτρια και επιστημονική υπεύθυνος του Κέντρου Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης του Παιδιού. Είναι ιδρυτικό μέλος, και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

Μάρα Μπαρδουνιώτη

marabard@gmail.com

Σπούδασε Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ίδιο πανεπιστήμιο πραγματοποίησε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές, με Ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία. Τα τελευταία δύο χρόνια εκπαιδεύεται στη Συστημική-Διαλεκτική Προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου. Εργάζεται από το 2010, ως επόπτρια, στο Ινστιτούτο Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Ι.Σ.Α.Σ.) παρέχοντας θεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα και Μαθησιακές Δυσκολίες. Το κλινικό της έργο εστιάζεται στη θεραπεία παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, με βάση τις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων για παιδιά με Μαθησιακές ή/και άλλες ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, στην παροχή διαλεκτικής συμβουλευτικής σε εκπαιδευτικούς για την ένταξη και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό πλαίσιο, και στην αξιολόγηση του νοητικού δυναμικού παιδιών σχολικής ηλικίας μέσω ψυχοδιαγνωστικών εργαλείων (WISC-III).

Κατερίνα Μπέρτου

katerinabertou@hotmail.com

Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει πολύχρονη εμπειρία στη διάγνωση παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Το κλινικό της έργο εστιάζεται στη θεραπεία και εφαρμογή πρώιμων θεραπευτικών παρεμβάσεων σε παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Νοητική Υστέρηση και Δυσκολίες Λόγου και Ομιλίας. Επιπλέον, είναι Επόπτρια του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

Δέσποινα Ροδοπούλου

des.rodopoulou@gmail.com

Η Δέσποινα Ροδοπούλου σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία, με κατεύθυνση την Παιδαγωγική, στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές τις σπουδές στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Επίσης, έχει εξειδικευμένη εκπαίδευση στο Φάσμα του Αυτισμού, καθώς και την εφαρμογής της προσέγγιση της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς. Από το 2008 μέχρι και σήμερα εργάζεται με παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και παιδιά με σύνδρομο Asperger. Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη θεραπευτική και εκπαιδευτική υποστήριξη παιδιών με αυτισμό. Επιπλέον, είναι επόπτρια του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.