Συνεργάτες

Aγγελική Γενά

agena@ppp.uoa.gr

Καθηγήτρια στο Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε Ψυχολογία και Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στο ίδιο πανεπιστήμιο πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία, ενώ οι διδακτορικές της σπουδές ήταν στην πειραματική αναπτυξιακή ψυχολογία, με εξειδίκευση στις αναπτυξιακές διαταραχές. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή και εξειδικεύτηκε στον αυτισμό στο ερευνητικό Ινστιτούτο Ανάπτυξης του Παιδιού στο Princeton των ΗΠΑ (Princeton ChildDevelopment Institute), ενώ διετέλεσε επιστημονική διευθύντρια του Alpine Learning Group (θεραπευτικός και ερευνητικός φορέας για παιδιά με ΔΑΦ) στη Νέα Υερσέη – Ινστιτούτα τα οποία παρέχουν θεραπεία και στήριξη σε παιδιά με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους, αξιοποιώντας πρωτοποριακές παιδαγωγικές και θεραπευτικές παρεμβάσεις. Δίδαξε, επίσης, στο Queens College του Πανεπιστημίου της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στην Ελλάδα δίδαξε αρχικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ από το 1998 διδάσκει στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έχει εκλεγεί στη βαθμίδα του καθηγητή. Έχει διευθύντρια του Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος (Φ.Π.Ψ.) και υπεύθυνη της κατεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΘΕ.Π.Α.Ε. Το συγγραφικό της έργο εστιάζεται στον τομέα της Βασικής και Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, καθώς και σε θεραπευτικές παρεμβάσεις που αφορούν στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και κυρίως στα παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και τις οικογένειές τους. Διετέλεσε, για 11 χρόνια, γραμματέας της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας της συμπεριφοράς και είναι συνεργάτης του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και είναι μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και των Παιδικών Χωριών SOS. Επιπλέον, υπήρξε ιδρύτρια και επιστημονική υπεύθυνος του Κέντρου Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης του Παιδιού. Είναι ιδρυτικό μέλος, και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

Κατερίνα Δροσινού

katedrosinou@gmail.com

Σπούδασε Φιλοσοφία Παιδαγωγική Ψυχολογία, στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ίδιο πανεπιστήμιο πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές, στη Σχολική Ψυχολογία. Η διδακτορική της διατριβή αφορά στην εκπαίδευση γονέων παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και πραγματοποιείται στον Τομέα Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ μέρος της ερευνητικής της μελέτης διεξάγεται σε συνεργασία με την Παιδοψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών,  στο Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία». Εργάζεται από το 2005 στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, τόσο στο Δημόσιο, όσο και στον Ιδιωτικό τομέα, προσφέροντας διαγνωστικές και θεραπευτικές υπηρεσίες, σε παιδιά με ΔΑΦ, με νοητική υστέρηση, με μαθησιακές δυσκολίες και άλλες ψυχοκοινωνικές δυσκολίες. Έχει ένα σημαντικό αριθμό παρουσιάσεων σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχει συμμετάσχει ως εκπαιδεύτρια σε πλήθος σεμιναρίων με σκοπό την ευαισθητοποίηση επαγγελματιών σε θέματα ψυχικής υγείας που διοργανώθηκαν από Δημόσια και Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στον τομέα της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, καθώς και σε θεραπευτικές παρεμβάσεις που αφορούν τη συνολική θεραπευτική εξέλιξη παιδιών με ΔΑΦ. Ιδιαιτέρως δε, εστιάζονται στην ενδυνάμωση της οικογένειας, μέσω της βελτίωσης της αλληλεπίδρασης του παιδιού με ΔΑΦ τόσο με τους γονείς του, όσο και με τα τυπικής ανάπτυξης αδέλφια του. Είναι Επιστημονική Υπεύθυνη και Επόπτρια θεραπευτικών προγραμμάτων, καθώς επίσης και εκλεγμένο μέλος του ΔΣ του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

 

Έρη Τσιρέμπολου

eritsirempolou@hotmail.com

Η Εριφύλλη Τσιρέμπολου σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αγγλίας της Πόλης του Μπρίστολ. Στο Πανεπιστήμιο της Πόλης του Λονδίνου πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γνωστική Νευροψυχολογία, με εξειδίκευση στις Νευρο-αναπτυξιακές Διαταραχές. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στον Τομέα Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε με άτομα με Σύνδρομο Williams στην Αγγλία και από το 2005 έως σήμερα εργάζεται με παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Από το 2013 έως σήμερα είναι εξωτερική επιστημονική συνεργάτιδα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και από το 2014 έως σήμερα είναι συνεργάτιδα του Ιδιωτικού Κολλεγίου AEGEAN OMIROS. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και το συγγραφικό της έργο εστιάζονται στον τομέα της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, καθώς και σε θεραπευτικές παρεμβάσεις που αφορούν παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και τις οικογένειές τους με σκοπό την ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων και τη βελτίωση της έκφρασης του συναισθήματος. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια. Είναι επόπτρια του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς και εκπαιδεύτρια επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Ψυχολογικού Συλλόγου.

 

Κατερίνα Μπέρτου

katerinabertou@hotmail.com

Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει πολύχρονη εμπειρία στη διάγνωση παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Το κλινικό της έργο εστιάζεται στη θεραπεία και εφαρμογή πρώιμων θεραπευτικών παρεμβάσεων σε παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Νοητική Υστέρηση και Δυσκολίες Λόγου και Ομιλίας. Επιπλέον, είναι Επόπτρια του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

 

Μάρα Μπαρδουνιώτη

marabard@gmail.com

Σπούδασε Ψυχολογία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ίδιο πανεπιστήμιο πραγματοποίησε και τις μεταπτυχιακές της σπουδές, με Ειδίκευση στη Σχολική Ψυχολογία. Τα τελευταία δύο χρόνια εκπαιδεύεται στη Συστημική-Διαλεκτική Προσέγγιση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου. Εργάζεται από το 2010, ως επόπτρια, στο Ινστιτούτο Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Ι.Σ.Α.Σ.) παρέχοντας θεραπευτικές υπηρεσίες σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα και Μαθησιακές Δυσκολίες. Το κλινικό της έργο εστιάζεται στη θεραπεία παιδιών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, με βάση τις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων για παιδιά με Μαθησιακές ή/και άλλες ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, στην παροχή διαλεκτικής συμβουλευτικής σε εκπαιδευτικούς για την ένταξη και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σχολικό πλαίσιο, και στην αξιολόγηση του νοητικού δυναμικού παιδιών σχολικής ηλικίας μέσω ψυχοδιαγνωστικών εργαλείων (WISC-III).

 

Δέσποινα Ροδοπούλου

des.rodopoulou@gmail.com

Η Δέσποινα Ροδοπούλου σπούδασε Φιλοσοφία, Παιδαγωγική και Ψυχολογία, με κατεύθυνση την Παιδαγωγική, στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές τις σπουδές στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Επίσης, έχει εξειδικευμένη εκπαίδευση στο Φάσμα του Αυτισμού, καθώς και την εφαρμογής της προσέγγιση της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης της Συμπεριφοράς. Από το 2008 μέχρι και σήμερα εργάζεται με παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και παιδιά με σύνδρομο Asperger. Τα επιστημονικά και ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη θεραπευτική και εκπαιδευτική υποστήριξη παιδιών με αυτισμό. Επιπλέον, είναι επόπτρια του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.