- Gena, A. & Taylor, B. (1993). Alpine Learning Group Staff Training Manual. (Εγχειρίδιο για την εκπαίδευση προσωπικού του Εκπαιδευτικού Κέντρου του Alpine). New Jersey: Alpine Learning Group, Inc., σ. 69.
- Gena A. (1994). Training and generalization of affective behavior displayed by youth with autism. Dissertation Abstracts International, 55, 11B (University Microfilms No. 9510662)
- Γενά, Α. (1996). Αξιολόγηση, θεραπεία και εκπαίδευση ατόμων με αυτισμό. Στο συλλογικό έργο Θέματα γνωσιακής και συμπεριφοριστικής θεραπείας, Τόμος Γ, επιμέλεια Γ. Μπουλουγούρη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, σελ. 69-93.
- Gena, A., Krantz, P. J., McClannahan, L. E., & Poulson, C. L. (1996). Training and generalization of affective behavior displayed by youth with autism.). Journal of Applied Behavior Analysis, 29, 291-304.
- Γενά, Α. (1997). Βασικές αρχές για το ξεκίνημα της συνεκπαίδευσης στην Ελλάδα. Στο συλλογικό έργο Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς, επιμέλεια Ε. Τάφα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, σελ. 231-245.
- Γενά, Α. (2000). Μια ψυχοπαιδαγωγική προσέγγιση για την αξιολόγηση-διάγνωση και αντιμετώπιση του αυτισμού. Στο συλλογικό έργο Θέματα επιμόρφωσης-ευαισθητοποίησης στελεχών ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, επιμέλεια Α. Καλαντζή-Αζίζι & Η. Γ. Μπεζεβέγκης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, σελ. 181-199.
- Γενά, Α. (2000). Σύγχρονες τάσεις στην αξιολόγηση και θεραπευτική αντιμετώπιση παιδιών με αυτισμό και νοητική καθυστέρηση. Στο συλλογικό έργο, Η ανατομία των σχολικών αποτυχιών, Αθήνα: Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών. Σελ. 115-136.
- Γενά, Α. (2001). Πρόγραμμα ένταξης παιδιών με αυτισμό στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη δημοτικού βάσει κανονιστικών δεδομένων. Ψυχολογία, 8 (1), 221-248.
- Γενά, Α. Συμβουλευτική, στήριξη και εκπαίδευση γονέων με παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες. Εισήγηση στο VII Ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Συμβουλευτικής 2001, Αθήνα.
- Gena, A., & Kymissis, E. (2001). Assessing and setting goals for the attending and communicative behavior of three preschoolers with autism in inclusive kindergarten settings. . Journal of Developmental and Physical Disabilities, 13, 11-26.
- Gena, A., & Kymissis, E. (2001). Assessing and setting goals for the attending and communicative behavior of three preschoolers with autism in inclusive kindergarten settings (Αξιολόγηση και στοχοθέτηση για την παρακολούθηση και την επικοινωνιακή συμπεριφορά τριών παιδιών προσχολικής ηλικίας με αυτισμό κατά την ένταξή τους σε πλαίσια προσχολικής αγωγής). Journal of Developmental and Physical Disabilities, 13, 11-26.
- Γενά, Α. (2002). Ενταξιακό πρόγραμμα φοίτησης ενός κοριτσιού με αυτισμό στο κοινό σχολείο: μεθοδολογία και θεραπευτικά αποτελέσματα. Στο Ευ. Κούρτη (Επιμ.), Η έρευνα στην προσχολική εκπαίδευση (Τόμος Γ΄), επιμέλεια. Αθήνα: Τυπωθήτω, σελ. 313-322.
- Γενά, Α. (2002). Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές: Αξιολόγηση- διάγνωση- αντιμετώπιση. Αθήνα: Έκδοση της συγγραφέως.
- Γενά, Α. (2004). Παιδιά με ήπιες διαταραχές μάθησης και συμπεριφοράς: Προϋποθέσεις και διδακτική μεθοδολογία για την εκπαίδευσή τους στη γενική τάξη. Στο συλλογικό έργο Προσαρμογή στο σχολείο, επιμέλεια Α. Καλαντζή-Αζίζι & Μ. Ζαφειροπούλου (σελ. 194-221). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Γενά, Α. (2004). Κοινωνική αλληλεπίδραση παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές στο πλαίσιο της συνεκπαίδευσης. Στο Μ. Ζαφειροπούλου & Γ. Κλεφτάρα (επιμ.) «Εφαρμοσμένη Κλινική Ψυχολογία του παιδιού», (σελ. 149-164). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Γενά, Α. (2004). Συνεκπαίδευση παιδιών με και χωρίς ήπιες μαθησιακές και συναισθηματικές διαταραχές: Θεωρητικές και ιστορικές καταβολές, στάσεις και αξιολόγηση. Στο συλλογικό έργο «Εφαρμοσμένη Κλινική Ψυχολογία του παιδιού», επιμέλεια Μ. Ζαφειροπούλου & Γ. Κλεφτάρας (σελ. 107-146). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
- Chadzigiannoglou, T. & Gena, A. (2004). Designing a bilingual glossary for applied behavior analysis terminology. (Διαμόρφωση ενός δίγλωσσου γλωσσαρίου ορολογίας που αφορά την εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς). Translatum Journal.
- Χατζηγιάννογλου, Θ. & Γενά Α. (2005). Η αντίδραση του πατέρα στο παιδί με ιδιαίτερες ανάγκες. Κοινωνική Εργασία, 20(77), 54-62.
- Γενά Α. (2005). Ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος των γονέων. Στο Πρακτικά του Λ. Παιδαγωγικού Συνεδρίου, Διαστάσεις της συμβουλευτικής παρέμβασης στο σχολείο (σ. 55-74). Αθήνα: Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών.
- Gena, A., Couloura S., Kymissis, E. (2005). Modifying the affective behavior of preschoolers with autism using in-vivo or video modeling and reinforcement contingencies (Τροποποιώντας τις συναισθηματικές αντιδράσεις παιδιών προσχολικής ηλικίας με αυτισμό με τη χρήση ζωντανών και μαγνητοσκοπημένων προτύπων και συναφούς ενίσχυσης). Journal of Autism and Developmental Disorders, 35 (5), 545-556.
- Γενά, Α. (2006). Οικογένεια και παιδί με αυτισμό: Οι αντιδράσεις και η προσαρμογή των γονέων. Στο συλλογικό έργο «Το φάσμα του αυτισμού: Συνεργασία, σύγκλιση οικογένειας και επαγγελματιών», ΥΠΕΠΘ και Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων Ν. Λάρισας (σελ. 45-88). Τρίκαλα: Έλλα.
- Gena, A. (2006). The effects of prompting and social reinforcement on establishing social interactions with peers during the inclusion of four children with autism in preschool (Τα αποτελέσματα της τμηματικής βοήθειας και της κοινωνικής ενίσχυσης στη δημιουργία κοινωνικών συναλλαγών με συνομηλίκους κατά την ένταξη τεσσάρων παιδιών με αυτισμό στο νηπιαγωγείο). International Journal of Psychology, 41 (6), 541-554.
- Χατζηγιάννογλου, Θ. & Γενά Α. (2006). Τεχνικές συνεκπαίδευσης παιδιών με και χωρίς ιδιαίτερες ανάγκες στο Δημοτικό Σχολείο. Παιδαγωγική Επιθεώρηση, 41 (20 σελίδες).
- Γενά, Α. (2007). Θεωρία και Πράξη της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς. Αθήνα: Gutengerg (431 σελίδες).
- Γενά, Α. & Γαλάνης, Π. (2007). Εφαρμογές της ανάλυσης της συμπεριφοράς στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση του αυτισμού. Εγκέφαλος, 44, 84-99.
- Γενά, Α. & Γαλάνης, Π. (2007). Προσέγγιση ΑΒΑ – Η συμπεριφοριοαναλυτική προσέγγιση στον αυτισμό. Στο Σ. Νόττα & Μ. Νικολαϊδου (Επιμ.), Πρακτικά της διημερίδας 13-14 Ιανουαρίου 2006, Αυτισμός – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές: Ολιστική διεπιστημονική προσέγγιση (Α΄ Τόμος σελ. 38-61) Αθήνα: Βήτα.
- Gena, A., Papadopoulou, E., Loukrezi, S. & Galanis, P. (2007). The play of children with autism : Theory, assessment, and research on treatment (Το παιχνίδι των παιδιών με αυτισμό: Θεωρία, αξιολόγηση και έρευνα στη θεραπευτική πράξη). In Zhao, L. B. (Ed.), Autism Research Advances. (pp. 1-40). New York: Nova Science Publ.
- Μπαλαμώτης, Γ. & Γενά, Α. (2007). Οι ανάγκες των γονέων παιδιών με αυτισμό και το άγχος που βιώνουν: Στοιχεία από μια πανελλήνια έρευνα. Στο Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή, Η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης (σελ. 416-428). Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
- Παπουτσάκη, Κ. & & Γενά, Α. (2007). Μοναξιά και φιλικές σχέσεις παιδιών με ε.ν.υ. στο σχολικό περιβάλλον. Στο Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή, Η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης (σελ. 429-439). Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
- Σταματάκης, Θ. & & Γενά, Α. (2007). Διδασκαλία εκτέλεσης της πράξης της διαίρεσης σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Στο Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ειδικής Αγωγής με διεθνή συμμετοχή, Η ειδική αγωγή στην κοινωνία της γνώσης (σελ. 439-448). Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
- Γενά, Α. (2009). Σύγχρονες τάσεις στην ειδική αγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα των Η.Π.Α. Στο Πρακτικά ημερίδας, «Πρόταση αναβάθμισης της Α΄βαθμιας εκπαίδευσης για μαθητές με ειδικές ανάγκες εκπαίδευσης» (σελ. 28-43). Αθήνα: Εταιρεία Προστασίας Σπαστικών.
- Λουκρέζη, Σ., Γενά, Α. & Μπεζεβέγκης, Η. (2010). Ανάπτυξη δεξιοτήτων συμβολικού παιχνιδιού: Μελέτη περίπτωσης παιδιού με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού. Ψυχολογία, 17 (4), 367-381.
- Makrygianni, M.K., Gena, A., & Reed, P. (2011). The effectiveness of behavioural and eclectic intervention programmes for 6.5-14 years old children with Autistic Spectrum Disorders: A cross-cultural study. In R. V. Nata (ed.). Progress in Education. Volume 26 (pp.53-74). New York: Nova Science Publishers.
- Γενά, Α. (2011). Προβλήματα συμπεριφοράς και η διαχείρισή τους. Στο Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, (σελ.171-188). Παραδοτέο στο πλαίσιο των πράξεων «Προγράμματα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
- Γενά, Α. & Γαλάνης, Π. (2011). Η συμπεριφορική-αναλυτική προσέγγιση στην αντιμετώπιση του αυτισμού. Στο Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, (σελ.126-147). Παραδοτέο στο πλαίσιο των πράξεων «Προγράμματα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
- Γενά, Α., Τσόλη, Χ., & Χατζηγιάννογλου, Θ. (2011). Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών ομάδας επαγγελματικών που εργάζονται με παιδιά με αυτισμό και αξιολόγηση διετούς επιμόρφωσής τους. Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός, 94-95, 157-172.
- Makrygianni, M.K., Gena, A., & Reed, P. (2012). The effectiveness of different intervention programmes for 6.5-14 years old children with Autistic Spectrum Disorders in Greece. In A. M. Columbus (ed). Advances in Psychology Research . Volume 91. New York: Nova Science Publishers.
- Γενά Α. & Μπαλαμώτης Γ. (2013). Η Οικογένεια του παιδιού με αυτισμό (τόμος Α΄ Γονείς). Αθήνα: Gutengerg.
- Γενά, Α., Τσιρέμπολου, Ε. & Τσεπελίδου, Φ. (2012). Θεωρία του Νου και Αυτισμός: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πιλοτική Αξιολόγηση σε Ελληνικό Δείγμα. Δυνατότητες & Δυσκολίες Παιδιού & Εφήβου. Γνωσιακές-Συμπεριφοριστικές Προσεγγίσεις (επιστημονική επιμέλεια: Μαρία Ζαφειροπούλου). Αθήνα, Πεδίο.
- Γενά, Α., Τσιρέμπολου Ε. & Τσεπελίδου, Φ. (2013). Στο Μ. Ζαφειροπούλου (Επιμ.) Δυνατότητες και Δυσκολίες του Παιδιού και του Εφήβου: Γνωσιακές- Συμπεριφοριστικές Προσεγγίσεις (σελ. ). Αθήνα: Πεδίο.
- Papoutsaki, K., Gena, A., Kalyva, F. (2013). How Do Children With Mild Intellectual Disabilities Perceive Loneliness? Europe’ s Journal of Psychology, 9(1), 51–61, doi:10.5964/ejop.v9i1.489
- Gena, Α., Kalyva, Efr., Papoutsaki, K. (2013). How Do Children With Mild Intellectual Disabilities Perceive Loneliness?. Europe’s Journal of Psychology, Vol. 9, No 1.
- Gena, A., Galanis, P., Alai-Rosales, S., & Michalopoulou, E. (2014). Systemic behavior analytic applications for the treatment of children with ASD: Pilot results depicting naturalistic parent-child interaction. In C. Soldatos, P. Ruiz, D. Dikeos, & M. Riba (Eds.), Pluralism in Psychiatry: I. Diverse approaches and converging goals (pp. 77-82). Bologna, Italy: Medimond International Proceedings.
- Γενά A., Γαλάνης Π. & Shahla, A.-R. (2014). Αυτοδιαχείριση υπό το πρίσμα της Ανάλυσης της Συμπεριφοράς: Θεωρητικές Αναγωγές και Εφαρμογές στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.
- Gena, A., Galanis, P., Alai-Rosales (2014). Self-management from a behavior analytic standpoint: Theoretical advancements and applications in Autism Spectrum Disorder. Hellenic Journal of Cognitive Behavioral Research and Therapy, (1) 1, 33-40.
- Gena, A., Galanis, P., Tsirempolou, E. et al. ( 2014). Parent training for families with a child with ASD: A naturalistic systemic behavior analytic model
- Γενά, A. (επιμ. Εκδ.), Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
- Αντωνίου, Φ., Νόβα-Καλτσούνη, Χ., & Γενά, Α. (2014). Ο διαμεσολαβητικός ρόλος της γονεϊκής τυπολογίας στη σχέση της συναισθηματικής επάρκειας και της ενίσχυσης της αναγνωστικής επίδοσης μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. (Parent typology as a mediating factor for the correlation between emotional resilience and reinforcement in the reading performance of students with Learning Disabilities). Πρακτικά του συνεδρίου «Παιδική ηλικία: Κοινωνιολογικές, πολιτισμικές, ιστορικές και παιδαγωγικές διαστάσεις», (σελ. 737-743). Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.
- Tsiouri, I., Gena, A., Economou, M., Bonotis, K., & Mouzas, O. (2015). Does long-term psychoeducation of parents of Individuals with Schizophrenia help the family as a System? A quasi-experimental study. International Journal of Mental Health, 44: 316–331.
- Γενά, Α., Γαλάνης, Π. Δροσινού, Αι. (2015). Επιμόρφωση επαγγελματικών σε θέματα διαχείρισης της αναπηρίας. Θεματική: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. (Autism Spectrum Disorder) Πρόγραμμα Επικαιροποίησης Γνώσεων Αποφοίτων (Continuous Education Program for Teachers). Παν/μιο Ιωαννίνων.
- Gena, A. Galanis, P., Tsirempolou, E., Michalopoulou, E., & Sarafidou, K. (2016) Parent-Training for Families with a Child with ASD: A Naturalistic Systemic Behavior Analytic Model. European Journal of Counseling Psychology, 4(1), 1–99, doi:10.5964/ejcop.v4i1.72.
- Makrygianni, M.K., Gena, A.,Katoudi, S., & Galanis, P. (under review). The Effectiveness of Early Intensive Behavioral Intervention Programs for Children with Autism Spectrum Disorders: A Meta-analytic Study. Research in Autism Spectrum Disorders.
- Γενά, Α. & Μακρυγιάννη, Μ. (υπό δημοσίευση). Διάγνωση Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος. Στο Α. Γενά (επιμ. Εκδ.), Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
- Γενά, Α. & Μακρυγιάννη, Μ. (υπό δημοσίευση). Αξιολόγηση παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Στο Α. Γενά (επιμ. Εκδ.), Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
- Γενά, Α., Γαλάνης, Π., Κατούδη, Σ., & Μακρυγιάννη, Μ. (υπό δημοσίευση). Η αποτελεσματικότητα των συμπεριφορικών-αναλυτικών παρεμβάσεων στην θεραπευτική αντιμετώπιση της ΔΑΦ. Στο Α. Γενά (επιμ. Εκδ.), Συστημική, Συμπεριφορική-Αναλυτική Προσέγγιση. Αθήνα: Gutenberg.
- Makrygianni, M. K., Gena, A., Katoudi, S., & Galanis, P. (2018). The effectiveness of applied behavior analytic interventions for children with Autism Spectrum Disorder: A meta-analytic study. Research in Autism Spectrum Disorders, 51, 18-31.
- Gkogkos, G., Staveri, M., Galanis, P., & Gena, A. (2019). Sexual Education: A Case Study of an Adolescent with a Diagnosis of Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specified and Intellectual Disability. Sexuality and Disability, 1-15.
ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ (IASSIDD)
- Gena, A. (Abstract, 2018). From behavior analysis to systemic behavior analysis: a synthesis of paradigms toward achieving optimal outcomes for people with autism spectrum disorder (ASD). Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 518.
- Gena, A., Giannoulis, K., Panagiotakou, C., Drosinou, A., Kentikeleni, A., & Porfyris, I. (Abstract, 2018). I’m flying too! Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 617.
- Galanis, P. & Gena, A. (Abstract, 2018). Using self-management to promote the inclusion of preschoolers with autism spectrum disorder. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 519.
- Tsirempolou, E. & Gena, A. (Abstract, 2018). Teaching theory of mind skills and emotion expression in children with ASD. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 519.
- Kollia, S., Gena, A., & Tsirempolou, E. (Abstract, 2018). A long-term group psychoeducation therapeutic program for parents of children with ASD: benefits to the family as a system. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 625.
- Drosinou, A., Angelopoulou, A., & Gena, A. (Abstract, 2018). Parent training for young children with autism spectrum disorder: A systemic, naturalistic behavior-analytic model. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 625.
- Ratsi, M., Tsirempolou, E., & Gena, A. (Abstract, 2018). Establishing a therapeutic relationship as a means of maximizing the effectiveness of ABA treatment for children with ASD. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 633.
- Lioudaki, N., Roumpela, V., Ziogka, G., Galanis, P., & Gena, A. (Abstract, 2018). Using activity schedules to promote independence in a child with ASD. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 636.
- Stefanaki, A. & Gena, A. (Abstract, 2018). Autism, attachment and parenting: means of establishing belonging to the family. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 616.
- Bardounioti, M., Bertou, K., Rodopoulou, D., Tsirempolou, E., & Gena, A. (Abstract, 2018). Diversified language program leading to communicative fluency and social inclusion. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 617.
- Batistaki, I, Tsirempolou, E.,& Gena, A., (Abstract, 2018). Teaching social skills to a child with ASD as a means of belonging to group of peers. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 617.
- Staveri, M., Gkogkos, G., & Gena, A. (Abstract, 2018). Sexual education of an adolescent with autism spectrum disorder and intellectual disability. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 619.
- Theodoropoulou, A.-M., Tsirempolou, E., Bozini, T., & Gena, A. (Abstract, 2018). Bridging differences in executive function (EF) of children with ASD. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 31(4), 634.