Δημοσιεύσεις

Συμμετοχή του Ι.Σ.Α.Σ. στο 5ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο με τίτλο: “Diversity & Belonging: Celebrating Difference” υπό την αιγίδα της Παγκόσμιας Επιστημονικής Εταιρείας IASSIDD, του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό, Ν. Λάρισας.

17-20 Ιουλίου 2018

Πολλοί συνεργάτες του Ινστιτούτου Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Ι.Σ.Α.Σ.) συμμετείχαν στο 5ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο του Παγκόσμιου Οργανισμού IASSIDD που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην πατρίδα μας, στις 17-20 Ιουλίου με θέμα: ΄΄Diversity & Belonging: Celebrating Difference΄΄Διαφορετικότητα και αίσθηση του ανήκειν»).

Το 5ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο του Παγκόσμιου Οργανισμού IASSIDD, για  Νοητικές και Αναπτυξιακές Διαταραχές, διεξήχθη υπό την αιγίδα του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό, Ν. Λάρισας και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

 

 

 

 

 

 

Οι συνεργάτες του Ι.Σ.Α.Σ συμμετείχαν ενεργά στο συνέδριο με αναρτημένες εργασίες και εισηγήσεις, τις οποίες μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις αναφορές που ακολουθούν:

Bardounioti, M., Bertou, K., Rodopoulou, D., Tsirempolou, E. & Gena, A. (2018, July).      Diversified language program leading to communicative fluency and social inclusion. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Batistaki, I., Tsirempolou, E. & Gena, A. (July, 2018). Teaching social skills to a child with ASD as a means of belonging to group of peers. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Drosinou, A., Angelopoulou, A. & Gena, A. (July, 2018). Parent Training for Young Children with Autism Spectrum Disorder: A Systemic, Naturalistic Behavior-Analytic Model. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Gena, A., Giannoulis, K., Panagiotakou, C., Drosinou, A., Kentikeleni, A., Porfyris, I. & Papamichail, G. (July, 2018). I’m flying too! 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Kollia, S.E., Gena, A. & Tsirempolou, E. (July, 2018). A Long-Term Group Psychoeducation Therapeutic Program for Parents of Children with ASD: Benefits to the Family as a System. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Lioudaki, N., Roumpela, V., Ziogka, G., Galanis, P. & Gena, A. (July, 2018). Using activity schedules to promote independence in a child with ASD. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Ratsi, M., Tsirempolou, E. & Gena, A. (July, 2018). Establishing a therapeutic relationship as a means of maximizing the effectiveness of ABA treatment for children with ASD. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Staveri, M., Gkogkos, G. & Gena, A. (July, 2018). Sexual Education of an Adolescent with Autism Spectrum Disorder and Intellectual Disability. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Stefanaki, A. & Gena, A. (2018, July). Autism, Attachment and Parenting: Means of Establishing Belongings to the Family. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Theodoropoulou, A., Tsirempolou, E., Bozini, F. & Gena, A. (July, 2018). Bridging differences in Executive Function (EF) of Children with ASD. 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Symposium Title:

Challenges and Strides in Special Education in Greece. Chair: Angeliki Gena

Gena, A. (2018, July). From behavior analysis to systemic behavior analysis: a synthesis of paradigms toward achieving optimal outcomes for people with autism spectrum disorder (ASD). Paper presented at the meeting of the 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Asteri, T. (2018, July). Individual educational programming (IEP) for ASD school-age children: challenges and benefits. Paper presented at the meeting of the 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Galanis, P. & Gena, A. (2018, July). Using self management to promote the inclusion of preschoolers with autism spectrum disorder. Paper presented at the meeting of the 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Tsirempolou, E. & Gena, A. (2018, July). Teaching theory of mind skills and emotion expression in children with ASD. Paper presented at the meeting of the 5th IASSID Europe Congress, Athens.

Το Ι.Σ.Α.Σ. ήταν ένας από τους φορείς υποδοχής επιστημόνων απ’ όλο τον κόσμο που μετείχαν στο συνέδριο. Η επίσκεψη στο Ι.Σ.Α.Σ. πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 17 Ιουλίου 2018 με επισκέπτες από τη Σιγκαπούρη και την Αυστραλία, οι οποίοι είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για παρεμβάσεις σε παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

 

BOARDING PASS ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Ίδρυμα Ωνάση που στοχεύει στο να εξοικειωθούν παιδιά με αυτισμό, στη διαδικασία ενός αεροπορικού ταξιδιού

Έχοντας ως στόχο το να μπορέσουν και παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) να «ανοίξουν» τα φτερά τους, το Ίδρυμα Ωνάση δημιούργησε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το «Boarding Pass στον Aυτισμό», το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις άξονες: α. προσομοίωση διαδικασίας αεροπορικού ταξιδιού για παιδιά με αυτισμό, β. δημιουργία ενός εκπαιδευτικού εγχειρίδιου με κοινωνικές ιστορίες για θεραπευτές και γονείς παιδιών με ΔΑΦ, γ. εκπαίδευση μέρους του προσωπικού, που εργάζεται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, και της AEGEAN, καθώς και δ. δημιουργία ενός ενημερωτικού εντύπου για όλους τους ταξιδιώτες.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δημιουργήθηκε από το Ίδρυμα Ωνάση, σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τελεί υπό την επιστημονική αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει την υποστήριξη της AEGEAN.

Βράβευση του Ι.Σ.Α.Σ. από το “Επιχειρώντας Αλλιώς”

Στο Ι.Σ.Α.Σ. το βραβείο «Εducation & Culture Social Enterprise 2014»

Στο πλαίσιο του Διαγωνισμού Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας «Social Business Excellence Awards 2014», το Ινστιτούτο Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Ι.Σ.Α.Σ.) απέσπασε μια σημαντική αναγνώριση. Πήρε το βραβείο «Εducation & CultureSocialEnterprise 2014», για τη σημαντική συμβολή του στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό.

Το βραβείο Εducation & Culture Social Enterprise 2014 αθλοθετήθηκε από τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και απονεμήθηκε στο Ινστιτούτο Συστημικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς.

Το βραβείο εκ μέρους του Ινστιτούτου παρέλαβε η πρόεδρος κ. Αγγελική Γενά.

2

_mg_15121

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEΟ ΤΗΣ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:http://vimeo.com/111815016 

Οι χορηγοί του Διαγωνισμού:

xorhgoi

Κλάδος Παιδιών και Εφήβων

Βασικός σκοπός ίδρυσης του Κλάδου είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν στην  πρόληψη και την αντιμετώπιση προβλημάτων ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων.

Ο Κλάδος Παιδιών και Εφήβων αποτελεί μέσον εκπαίδευσης και επιστημονικού διαλόγου όπως επίσης και τόπο διασύνδεσης και συνεργασίας με επαγγελματίες που εργάζονται ποικιλότροπα με τα παιδιά, τους εφήβους, τις οικογένειές τους και το σχολείο.

Ο κύκλος σεμιναρίων απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχιάτρους, κοινωνικούς λειτουργούς, ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς.

 

Εισηγητές:

Μίκα Χαρίτου-Φατούρου

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

Ø  Προσεκτική προετοιμασία

Ø  Προγραμματισμό

Ø  Ενημέρωση (προς το αυτιστικό άτομο και τους άλλους)

 

Ενημερώνοντας τρίτους (συγγενείς, φίλους, προσωπικό ξενοδοχείων)

• Κάντε ένα κατάλογο με τις βασικές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες που αντιμετωπίζει το παιδί σας σε βασικούς τομείς

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

Οι διακοπές για μια οικογένεια με αυτιστικό παιδί είναι συχνά γεμάτες άγχος. Στη δύσκολη δουλειά της οργάνωσης μιας τέλειας απόδρασης για την οικογένεια ούτως ώστε οι διακοπές να είναι ένα διάλειμμα ξεκούρασης, προστίθεται το άγχος της οργάνωσής τους με τέτοιο τρόπο που να  μπορέσει και το αυτιστικό άτομο να τις χαρεί.
Υπάρχουν πολλά θέματα σχετικά με τον αυτισμό που προσθέτουν στο άγχος των οικογενειακών διακοπών – αλλαγή της καθημερινής ρουτίνας, συμπεριφορικά προβλήματα, αισθητηριακή σύγχυση ή υπερφόρτωση, προβλήματα με το φαγητό και τον ύπνο.

 

 

ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Ταξιδεύοντας στο εξωτερικό με ένα αυτιστικό παιδί

Η κάθε αλλαγή στην καθημερινή ρουτίνα   αποτελεί πηγή άγχους και αναστάτωσης για ένα αυτιστικό άτομο. Οιδιακοπέςεμπίπτουνσεαυτήτηνκατηγορίααναστάτωσης. Παρόλα αυτά πήρατε τη μεγάλη απόφαση, φέτος θα επιχειρήσετε ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Πως μπορούμε να προετοιμαστείτε καλύτερα για αυτή την εμπειρία;.

 

Μέρη  φιλικά  προς  αυτιστικούς

Σε αρκετές χώρες, ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα μπορούν να εξυπηρετήσουν άτομα με αυτισμό.

 

H ΤΡΙΑΔΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

Η «χρυσή» τριάδα

    Ενημέρωση
Τα αυτιστικά άτομα είναι επιρρεπή στο στρες όταν αλλάζει η καθημερινή ρουτίνα. Μπορούν όμως να αντεπεξέλθουν καλύτερα στις αλλαγές όταν έχουν μια ιδέα του τι να περιμένουν. Πριν τις διακοπές δημιουργήστε ένα καθημερινό πρόγραμμα ενημέρωσης για το τι πρέπει να περιμένει, το παιδί σας, κατά τη διάρκεια των διακοπών. Επισκεφτείτε μαζί σχετικούς ιστότοπους, δείτε φωτογραφίες, διαβάστε μαζί φυλλάδια.

    Κοινωνική εκπαίδευση
Οι κοινωνικές ιστορίες είναι ένας άριστος τρόπος να μειώσετε την πίεση του άγνωστου.

 

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΙΣΜΟΣ

 

Εάν φιλοξενείτε συγγενείς ή πρόκειται εσείς να τους επισκεφθείτε, οργανωθείτε. Μόνο έτσι μπορείτε να προλάβετε τα προβλήματα.

Πρέπει να σας απασχολήσουν κάποια βασικά ερωτήματα, Απαντήστε με ειλικρίνεια. Δείτε τα πράγματα όπως είναι, όχι όπως ελπίζετε να είναι.

·   Πως αντιδρά το παιδί σας στην αλλαγή της ρουτίνας του;

·   Αντέχει και σε ποιο βαθμό τα αισθητηριακά ερεθίσματα του νέου περιβάλλοντος;

·   Πως αντιδρά στη σωματική επαφή (π.χ. φιλιά και αγκαλιές);

·   Έχει συμπεριφορές που ξενίζουν; Πόσο έντονες;

·   Ανέχεται το θόρυβο ή/και την πολυκοσμία;

·   Μπορεί να ταξιδέψει; ….

 

Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο

Σάββατο 16 Απριλίου 2011, 20:00

 

Το Ι.Σ.Α.Σ. διοργάνωσε με επιτυχία θεατρική εκδήλωση με τη θεατρική ομάδα Playback Ψ.

Σκηνοθεσία-Συντονισμός: Δημήτρης Μπεγιόγλου

Ηθοποιοί: Χρήστος Θεοχαρόπουλος, Αντώνης Ιορδάνου, Μαργαρίτα Καστρινού, Γόνη Λουκα, Χριστίνα Φραγκιαδάκη.

Μουσικοί: Κατερίνα Ελοσίτου, Γιάννης Παπαθανασίου.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Λάμπρος Γιώτης